Октомври’21

Първата половина на октомври е, в разгара на есента сме и въпреки, че никога не съм готова да пусна лятото (само клишета покрай мен), някак есента винаги успява да ме приласкае, толкова е живописна, толкова е мила, толкова ненатрапчива, тиха и смирена, кара те да спреш за малко, да си починеш и да не се чувстваш неудобно, че го правиш. Затова започвам с няколко приятни неща.

🖤 Фъстъчко това са тахани от български ядки или по-познати за мен като “таханите на Спас” . Открих ги преди две години и оттогава поръчвам само от тях. С времето разнообразиха много асортимента си и обратно на максимата, но с годините стават все по-добри и вкусни.

🖤 Savini – не мога да го премълча и запазя само за себе си, защото трябва да бъде споделено и опитано. Да, говоря за choux и да, невероятни са, мисля, че толкова вкусно нещо в София съм опитвала само в Orsetti , техните миньони. Ваниловият крем и пистакиото са нашите фаворити, и повярвайте ми въпреки, че цената не е ниска, то поне изяждайки го ще си кажете “Страшно вкусно нещо”. Като единствен недостатък мога да споделя, че обикновено човек не е сигурен дали и по кое време може да открие продуктите, а не е удобно всеки път да се пита предварително, запазва и т.н., но три пъти минавам случайно и три пъти ги има, може би и този проблем е разрешен.

🖤 Суитчер на датския бранд MSCH Copenhagen – май съм обсебена от суитчери напоследък, искам да го вмъкна като основен елемент в облеклото си, със зимно палто, а защо не и с тренч. Обичам да казвам, че моето модно вдъхновение е Катя , която умее да намира най-интересните и романтични облекла и всичките ѝ избори са супер находки на супер цени. Историята е, че тя беше споделила своя нов суитчер в страхотен розов цвят, виждайки цената и доставката му до България тотално ме отказа, макар и да си бях харесала този жесток бежов цвят, който щеше да отива на всичките ми дрехи. Една бърза консултация с нея и абсолютно на майтап проверих за него в Remix, без никаква надежда за втори такъв, камо ли цвят и размер, къде се е чуло и видяло във втора употреба да има избор от един модел. Какво да Ви кажа, късмет ли е, супер добър подбор на онлайн магазина ли е, не знам, обаче имам суитчер, размер S, бежов. И оттогава започнах да разглеждам нещата регулярно и да си призная има страхотни попадения, нови, на добри цени и за качество няма да коментирам. Та май ще се зарадвам с два зимни пуловера от чиста вълна или кашмир.

П.С. Само да споделя, че материята на MSCH е невероятно мека и хубава, както и суитчерът дойде чисто нов, но за съжаление стана на топчета буквално за 3 часа и то без да съм му правила нищо, просто беше наметнат на раменете ми. Отивам да си взема машинка за топчета, че май всичките ми дрехи “страдат” от този проблем.

🖤 Чушки във фризера – едва ли ще изненадам някой, но пък може да припомня на някой забравил за зимнина. Аз съм мързелива, а и нямаме условия да приготвяме зимнина, да не казвам и че сме невежи в това отношение, а и явно не ни се занимава. Обаче правя едно нещо всяка есен и то е да се запася с чушки. Купувам няколко килограма, почиствам ги от семките и дръжките, после правя пакетчета от по 7-8 чушки и ги слагам във фирзера, така имам за пълнене и не купувам турски за по 5 лева килограма през зимата. Другото, което правим е да изпечем чушки и отново да се сортират по пакети и във фризера, тях ползваме за миш-маш или вместо салата, чушка и отгоре плочка сирене полята със зехтин, вариант е и да се правят бюрек. С две думи, доста обичаме чушки 🙂

🖤Denina Martin Collection– май ще е месец на пазаруването. Толкова отдавна си търся палто в хубава бежова гама, да не ми стои като на закачалка, да е вълна, да няма златни копчета, да не е прекалено oversized, ама и да не е вталено, претенции много и обикновено на такива хора трудно им се угажда или правят избор за нещо от немай къде и все не са доволни. За такива като мен е създаден този бранд, удовлетворява всякакви желания и съвсем не на последно място с отношение. Отношение, хора, това търсим всички, с това ще успеете да ни “излъжете”. Малко светлината ми е избягала, но да кажем, че цветът е нещо средно между двете.

🖤 Романтика на брега на язовир Доспат, съвсем до Сърница. За тази гледка и на палатка отивам. Отдавна искахме да отидем до Сърница и да прекараме няколко дни само двамата, не се получиха точно няколко дни, но нищо, по-натам ще пробваме отново. Имахме петък следобед, в който тръгнахме от София и минахме по пътя през Батак, за да може да спрем до Голям Беглик и Широка поляна. Едва ли в това ограничено време успяхме да видим и усетим красотата на язовирите, но все пак голямото ми желание беше задоволено. Не успяхме да стигнем до Чатъма, тъй като трябваше да се отдалечим много, а пътят и времето не бяха съвсем с нас. Пристигайки в Романтика и излизайки на терасата ни (чиято големина е колкото апартамента ни) в стая номер 37 (запомнете тази стая), изгря слънце и “окъпа” цялата природа в топлите си цветове. Сигурно седях едни 5 минути с раница на гърба не отделяйки поглед от гледката. Не сме се прибирали в стаята въпреки студените вечери, стояхме до последно на терасата. Относно хотела, има няколко опции за настаняване, хотелска част, в която бяхме ние, бунгала, вили и къщи, има СПА, което така и не видяхме, колелета под наем, разходка с влакче до Сърница и катамаран в язовира, но за съжаление водата се беше отдръпнала и не функционираше по време на престоя ни. Стаята ни беше чиста, реновирана и единствената забележка е един надпис EXIT над вратата, който свети цяла нощ в зелено. На спокойните хора от зодия Телец не им прави никакво впечатление, но на сприхавите Овни им извади очите. В нощувката нямаше включена закуска, но сутрин от 8:30 часа имаше страхотни мекици и едни от най-вкусните бъркани яйца, които съм яла. Не мога да оценя ресторанта, тъй като го пробвахме една вечер само и като заключение мога да кажа, че цените са като в София и става, пак като едни 95% от заведенията в столицата. Имаше хладилник, който за 2 часа беше идеално изстудил виното и след вечеря прекарахме останалото време сами на балкона ни. Предполагам няма да откажат и храната да се качи там. Беше безкрайно уединено и красиво.

На другия ден пропътувахме много път и отидохме до село Гела и Широка лъка. Имах амбициозната идея в неделя да отидем до Лещен и Ковачевица, но в крайна сметка решихме, че ще ги оставим за следващ път и ще ги съчетаем с Огняново.

🖤Late Society – Всички знаем, че съм мис Претенция и доста мрънкам, но не мога да не отбележа, че кафето, в което беше цялото интернет общество, доста си заслужава. Определено мога да кажа, че е в топ 3 на латетата в София, а аз трудно нареждам нещо до най-любимите ми две места Chucky’s и Drekka . Много чисто и светло място. Споделям и едно модерно градско облекло тип “Представям си, че да си хоум офис е романтично и мога да го прекарам на някое хубаво място”, реалността е по-различна, особено, ако не работиш по проекти, ами си си просто на работа.

Октомври се очертава да е страхотен, но какъв е бил ще разкажа в ноември, до тогава ще го карам по-полека, защото честно казано се чувствам изморена от щурото лято, което ме завъртя и ме изплю след един миг, затова пък на помощ идва есента, за да ми върне силите.

Щастлив октомври от Ирена~

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *